Monday, July 25, 2011

Doa Utk Kekasih ♥

Entry ziE kali ni ziE nk sentuh ttg 1 doa ni. Doa utk Kekasih. ziE dpt doa ni drpd bestfriend ziE. Tp ziE ta tau la die dpt dr mane. Doa tu berbunyi :

Dgn nama Allah yg Maha Pengasih lg Maha Penyanyang
Ya Allah,
Seandainya tlh Engkau catatkan dia milikku tercipta buat-Mu
Satukan hatinya dgn hatiku
Titipkanlah kebahagiaan antara kami
Agar kemesraan itu abadi...
Ya Allah Ya Tuhanku yg Maha Mengasihi
Seiringkanlah kami melayari hidup ini ketepian yg sejahtera & abadi,
Maka jodohkanlah kami...
Tetapi Ya Allah,
Seandainya tlh Engkau takdirkan dia bkn milikku
Bawalah dia jauh dari pandanganku
Luputkanlah dia dari ingatanku
& peliharalah aku dari kekecewaan
Ya Allah Ya Tuhanku yg Maha Mengerti
Berikanlah aku kekuatan menolak bayangannya ke dada langit
Hilang bersama senja yg merah,
Agarku sentiasa tenang walaupun tanpa bersama dengannya
Ya Allah yg Tercinta,
Pohonkanlah aku daya takdir-Mu,
Sesungguhnya apa yg tlh Engkau takdirkn adlh yg terbaik utkku...
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui segala yg terbaik buat hamba-Mu ini
Ya Allah,
Cukuplah Engkau sahaja yg menjadi pelindungku di dunia & akhirat
Dgrkanlah rintihan dari hamba-Mu yg daif ini...
Jgnlah Engkau biarkanku sendirian di dunia ini mahupun akhirat
Menjuruskan aku ke aras kemaksiatan & kemungkaran
Maka, kurniakanlah aku seorang pasangan yg beriman
Agar aku & dia sama2 dpt membuka kesejahteraan hidup yg Engkau redhai
& kurniakanlah pdku keturunan yg Soleh & Solehah
Ya Allah,
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia & akhirat & peliharalah kami dari azab api neraka...
Amin...Amin...Yarabbal Alamin...

Note : Sesungguhnya 3 benda yg manusia ta tau. Jodoh, Maut & Rezeki.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.